Advertisement

SETELAH SEKIAN LAMA, KITA LEPAK BERSAMA KEMBALI SAMBIL BELAJAR BENDA BARU

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa khabar semua pembaca sekalian? Cik TK ingin tanya sesuatu. Apa yang biasa kalian buat dengan kawan baik kalian ketika berjumpa dan lepak-lepak? 

Cik TK dah lama tak duduk bersama bersembang dengan salah seorang kawan rapat Cik TK ni (mari kita panggil Cik A). Bukan sebab bergaduh ye. Jangan salah faham dulu. Kami sama tempat kerja. Tapi disebabkan PKP sebelum ini, kami tidak berjumpa. Hanya melalui teknologi sahaja kami berhubung.

Kemudian apabila kami mula masuk kerja kembali, disebabkan alternate working shift, kami tidak juga berjumpa kerana berada dalam kumpulan yang berlainan. Waktu lain juga tidak dapat berjumpa kerana masing-masing punya cuti yang berlainan, punya aral melintang dan sebagainya. Dan kini akhirnya dapat juga Cik TK dan Cik A berjumpa duduk lepak bersama.

lepak di j.co

Kami berjumpa di J.Co. Sambil berborak-kami kami minum Hot Chocolate dan makan donut. Cik TK punya Cheese Cakelicious dan Cik A punya Don Mochino. Ini pertama kali Cik TK lepak di J.Co. Memang sedap donutnya. Lepas ni boleh Cik TK pergi lagi. 

Pelbagai aktiviti menarik yang kami lakukan apabila kami bersama dan kali ini Cik TK diajar tentang cara mengait. Sesungguhnya ia adalah pengalaman baru dan ianya menarik. Pertama kali mengait dan Cik TK sudah membuat mask extender sendiri (gambar yang panjang). Walaupun masih belum betul-betul kemas dan belum letak butang, pada Cik TK ianya satu pencapaian kerana ini adalah kali pertama Cik TK melakukannya.

Pulang ke rumah dan menunjukkannya kepada ahli keluarga, adik Cik TK yang sarat itu kata "Bolehlah lepas ni buatkan selimut baby ke, topi baby kan?". Alamak! 


hasil mengait yang pertama

Cik TK pun sudah mula intai-intai jarum kait dan benang kait di Shopee. Nampak gaya macam Cik TK bakal merealisasikan permintaan mak buyung ni. Kalau Cik TK berjaya buat nanti akan Cik TK update di blog ini. 


Sedikit pertanyaan: Semasa Cik TK teman Cik A intai-intai barang mengait di Spotlight, Cik TK ternampak ini dan berkenan. Tapi Cik TK bukan jenis beli barang tanpa tahu nak buat apa. Ikut pandangan kalian semua, item di bawah ini sesuai untuk buat apa ye selain daripada rantai? 





Remark: Walau ke mana pun kalian semua pergi, jangan lupa kita masih berhadapan dengan virus Covid19. Maka jangan lupa sentiasa jaga diri. Pakai mask, sentiasa cuci tangan, guna hand sanitizer, jaga jarak dan sentiasa patuhi SOP yang telah ditetapkan ya! #KitaJagaKita




Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Wah tentunya menyenangkan sekali dapat bertemu kembali dengan teman lama, Cik A ...
    Obrolan makin seru dengan sajian donat lezat 🙂

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya mas... Senang sekali rasanya.. lagian juga udah lama gak ketemu bareng

      Padam
  2. Bestnya kalau jumpa kawan lama sambil lepak2,mkn2,sembang2

    BalasPadam
  3. bila dapat jumpa kawan lama memang layan, memacam nak diboraknya...
    tak sangka cik TK ni ada bakat mengait rupanya... akak dulu-dulu ada lah pernah mengait bekas tisu tapi lama sangat sampai dah lupa heheehhe

    jewellery tu, cantik sesuai buat brooch, tak pun loket

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru je belajar kait ni... Hehe..

      Ooo loket ek. Nice ni. =)

      Padam
  4. Jgn leka Kita Masih belum.menang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul tu.. kemana-mana pun masih ikut sop yang telah ditetapkan

      Padam
  5. Lama tak melepak macam nie.. Sekarang dah tak macam dulu.. huhuhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.. sekarang ni nak kemana-mana semua ada sop

      Padam

Jangan malu-malu untuk tinggalkan komen dan jejak ya! Nanti Cik TK blogwalking ke blog korang pula!