Khamis, 5 Julai 2012

PENGALAMAN MENDAKI GUNUNG… PART 3


Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Pada entri kali ini, Cik TK ingin sambung bercerita mengenai pengalaman Cik TK sewaktu menyertai aktiviti mendaki Gunung Nuang, Hulu Langat.


Memandangkan kami kehabisan sumber air, sebahagian dari kami mengambil keputusan untuk menuruni satu cerun yang agak curam untuk mengambil air. Biasanya tak ramai yang akan turun curam tu, melainkan mereka kehabisan air.


On the way naik ke 'Istana Pacat'...

Di 'Istana Pacat'...

Semua keletihan... Rehat dulu sebelum meneruskan perjalanan...

Memandangkan jam sudah menunjukkan angka 2, kami mengambil keputusan untuk tidak meneruskan perjalanan ke puncak kerana risau akan pulang lewat ke kemsite. Maka kami pun turun balik ke Kem Lolo. Setibanya di Kem Lolo, kami mula mengemaskan barang-barang dan terus turun pulang. Kami mesti pulang malam ini juga. Esoknya kerja kan? Dan budak perempuan tu nak pergi sekolah keesokannya. Dan satu lagi, Cik TK tak mahulah cerita pengalaman jatuh waktu turun tu (seperti yang Cik TK pernah nyatakan sebelum ini di SINI). Segan seyh!


Mengemaskan barang2 sebelum berangkat pulang...

Sempat snap picture dulu sebelum berangkat pulang...

Sebahagian dari trek yang dilalui... Waktu siang ni baru nampak jelas macam mana treknya...

Pengalaman ini sungguh menarik, macam-macam jenis orang yang Cik TK jumpa sepanjang berada di sini. Hujung minggu memang ramai orang di sini. Paling ramai adalah orang cina. Ada yang siap bawa rombongan, keluarga dan kawan-kawan. Dan macam-macam pengalaman yang Cik TK dapat.


Ramainya orang cina kat sebelah kem kami... mereka bawa satu rombongan terus ni... Maybe dalam 20 orang? Oh, belum masuk kemsite lain... Orang cina juga... Rajin kan mereka ni?

p/s:
Oh ya! Ada Cik TK nyatakan tak tadi yang Cik TK tak tidur dalam khemah? Habis tu kat mana Cik TK tidur ek? Hehe~ Cik TK tidur dalam hammock. Oh yeah, terbaiklah!

2 ulasan:

  1. gunung nuang ni gak pengalaman pertama saya naik gunung...bila balik umah jer memang satu badan sakit2....

    yang pokok ada lilit2 tu kami panggil, pokok rapunzel...macam rambut rapunzel kan..... panjat sampai ke puncak jugak la

    BalasPadam
  2. @ Ixbarr Abdullah
    Ini pun pengalaman pertama TK naik gunung. Seronok!
    Ohh... namanya pokok rapunzel ke? baru tau!
    Sayangnya TK tak sempat nak naik sampai puncak...

    BalasPadam

Jangan malu-malu untuk tinggalkan komen dan jejak ya! Nanti Cik TK blogwalking ke blog korang pula!