Selasa, 20 Julai 2021

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA DAN MENU PAGI RAYA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tiba sudah aidiladha tahun ini.
Rasa macam cepat je masa berjalan,
dah sampai raya haji.
Selamat Hari Raya AidilAdha Cik TK ucapkan
kepada semua yang sedang membaca.
Apa aktiviti hari ni?
Apa juadah raya hari ini?


Hehe hari ini Cik TK tak mahu tulis panjang-panjang.
Nak menikmati cuti hari ini.
Esok pagi nak pergi temu janji vaksin dos pertama pula.
Nanti Cik TK ceritakan pengalaman
cucuk vaksin Cik TK macam mana.
Pagi raya ni kami buat martabak telur.
Kalau perasan sebelum ni masa raya juga
ada Cik TK mentioned pasal martabak ni. 
Masa tu inti daging. (Boleh rujuk entri ini)
Kali ni cuba buat inti ayam.
Dan inilah hasilnya!

Ini inti ayam bersama telur.
Inti ayam ini telah dimasak terlebih dahulu
sebelum digaul dengan telur.
Masukkan inti ke dalam kulit popia,
bungkus dan goreng
Tadaaa! 
Nak makan macam ini bersama kuahnya pun boleh
Atau dipotong terlebih dahulu
kemudian tuang kuahnya pun boleh

28 ulasan:

  1. fav saya martabak :) Selamat Hari Raya Cik TK

    BalasPadam
  2. Selamat hari raya aidiladha Cik TK! :)
    Semoga dipermudahkan segala urusan cucuk vaksin esok hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks awak!! selamat hari raya juga!!

      Padam
  3. Selamat hari raya Aidiladha. Maaf zahir batin. Semoga berbahagia di samping keluarga tersayang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks fairus! Selamat hari raya juga!!

      Padam
  4. wah sedapnya....salam aidil adha cik tk. ^_^

    BalasPadam
  5. Salam Aidiladha.Sedapnya murtabak.

    BalasPadam
  6. Cantiknya murtabak! Tiba-tiba teringin nak makan. Dah lama tak buat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe boleh la buat nanti tu kak amie!!

      Padam
  7. Salam aidil adha... Maaf zahir & batin... sedapnya murtabak

    BalasPadam
  8. Wah nampak sedaplah murtabak.. Selamat Hari Raya Adidiladha

    BalasPadam
  9. selamat hari raya korban TK! tak pernah dengar murtabak telor... bookmark la mana tahu nanti boleh try hehe

    BalasPadam
  10. sedapnya murtabak telur. selamat hari raya cik TK :)

    BalasPadam

Jangan malu-malu untuk tinggalkan komen dan jejak ya! Nanti Cik TK blogwalking ke blog korang pula!