Rabu, 10 Mac 2021

WW 2021/12: DUA PERKARA UNTUK DILUPAKAN

Assalamulaikum dan salam sejahtera.


Baru-baru ini ada Cik TK terdengar ini semasa ceramah online

dan tertarik dengan ayat ini,

maka saja la Cik TK nak kongsikan dengan kalian semua.





Nota: "Wordless Wednesday" atau mudahnya Cik TK ringkaskan kepada WW adalah hari (Rabu) di mana warga komuniti blogger membuat entri ataupun post bergambar yang mana tiada perkataan atau mungkin ada sedikit kata-kata / penerangan / caption, dan ini terpulang kepada para pembaca bagaimana untuk menginterpretasi gambar berkenaan.

28 ulasan:

  1. SETUJUUU!!!
    Tapi kadang kita pikir, xpe la org x teringat kebaikan kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm entah la tu. Marilah kita sama2 cuba perbaiki diri

      Padam
  2. Setujuuuuu! Tapi kadang kadang, seribu kebaikan kita buat tapi yang diorang ingat satu keburukan tentang diri kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, ada yang macam tu. Tapi kita cuba untuk balas saja dengan kebaikan

      Padam
  3. Betul, usahakan buat dua hal ini.

    BalasPadam
  4. Baiklah. Mari kita lupakan 2 perkara yang ini :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Marilah kita sama2 cuba perbaiki diri

      Padam
  5. aduh no 2 kadang bergelut dengan jiwa sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak dinafikan. Cik TK pun sama macam tu. Marilah kita sama2 perbaiki diri

      Padam
  6. Cheq cuba, tq for the reminder 😇

    BalasPadam
  7. tapi tu la...bila orang tak hargai kebaikan, rasa geram pula...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu betul, kadang bukan semua orang hargai apa yang kita buat. Tapi kita cuba untuk balas balik dengan hargai kebaikan orang

      Padam
  8. Betul. Kalau boleh kebaikan kita pada orang dilupakan terus :)
    Pedulilah pihak yang menerima kebaikan kita tu hargai atau tidak. Sebab takut bila kita kecewa, kita cenderung untuk ungkit-ungkit pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kan kak, kadang2 kita jumpa orang yang tak hargai kebaikan kita. Tapi kita cuba ikhlaskan saja...

      Padam
  9. what a good sharing Cik Tk :)

    BalasPadam
  10. sepatutnya begitu lah :)
    NIce sharing CIk TK :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama kita cuba perbaiki diri kak shida...

      Padam

Dipersilakan kepada semua untuk tinggalkan komen dan pendapat kalian di sini. Nak tinggalkan jejak di sini pun boleh! Nanti Cik TK blogwalking ke sana ya!