Advertisement

APABILA MAYONNAISE DITAMBAH SERBUK KARI

Assalamualaikum dan salam sejahtera...




Pada suatu pagi yang indah ketika ibubapa Cik TK keluar bermain badminton, ketika adik lelaki pertama Cik TK masih lena dibuai mimpi, ketika adik lelaki bongsu Cik TK baru berangkat ke sekolah, Cik TK berada di dapur menjalankan suatu eksperimentasi makanan...

Pagi itu, adalah menjadi tugas Cik TK untuk menyiapkan sarapan... Maka Cik TK pun berada di dapur memerhatikan sekeliling... Memerhatikan bahan-bahan yang menarik perhatian Cik TK untuk mula memasak. Akhirnya tangan Cik TK menggapai tepung gandum yang berada di dalam almari, dan Cik TK membuat keputusan untuk membuat cucur.

Cik TK mula mengambil segala bahan yang Cik TK perlukan; bawang, cili, sedikit daun kunyit, kentang, telur, ikan bilis dan bahan yang paling adik Cik TK tak suka, iaitu sayur! Lalu Cik TK blenderkan saja semuanya. Kemudian digaul dengan air dan tepung, dan digoreng.



Sesudah itu, Cik TK pun mengambil sos cili dan mayonnaise. Ketika itu entah mengapa Cik TK terasa hendak mengambil serbuk kari. Maka Cik TK rasa ingin melakukan satu eksperimentasi di mana Cik TK ingin mencampurkan serbuk kari itu dengan mayonnaise, dan akan dijadikan seperti sos cicah untuk cucur itu.



Hasilnya... Emmm..... SEDAP!!! Dah pernah orang buat ke ek? Cik TK pun tak tahu entah mana datang idea ni, Cik TK ikut gerak hati je ni... Korang pun boleh cuba buat. Sedap juga rasanya tau!

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. cm ne eyh rasa nye???takut nk cuba buat..hehehe..

    BalasPadam
  2. @Cik Aien
    ia mngkin bergantung pd citarasa masing2... bg TK dan klrga, ianya sedap! awak boleh cuba buat sikit2 dulu.

    BalasPadam
  3. rasa spicy ek..sedap2... dalam iklan mayonis pn ada bg tips camni gak....

    BalasPadam
  4. yup, ada rasa spicy sikit... eh? ada dalam iklan mayonis ek? hmm... baru tau...

    BalasPadam

Jangan malu-malu untuk tinggalkan komen dan jejak ya! Nanti Cik TK blogwalking ke blog korang pula!