Khamis, 3 September 2020

LIRIK: AGNES MONICA - SEBUAH RASA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini tiba-tiba Cik TK asyik mendengar lagu ini dan asyik terngiang-ngiang juga di kepala ni. Dulu Cik TK mula-mula dengar lagu ni masa menonton sinetron 'Orang Ketiga' di siaran televisyen SCTV semasa mengunjungi Indonesia sekitar dua tahun yang lepas. Sejak itu, selalu jugalah Cik TK layan lagu ni.


Aku dihadapkan pilihan
Antara benar dan salah
Aku mencintai kamu
Sangat mencintai

Kamu berjalan bersamanya
Selama kamu denganku
Begitu rumitnya dunia
Hanya karena sebuah rasa
Cinta

Jadilah aku, kamu, dan dirinya
Berada di dalam dusta yang tercipta

Mengapakah harus kurasa?
Sepenting itukah cintamu?
Kita berawal karena cinta
Biarlah cinta yang mengakhiri

Jadilah aku, kamu, dan dirinya
Berada di dalam dusta yang tercipta

Mengapakah harus kurasa?
Sepenting itukah cintamu?
Kita berawal karena cinta
Biarlah cinta yang mengakhiri

Mengapakah harus kurasa?
Sepenting itukah egomu?
Kita berawal karena cinta
Biarlah cinta yang mengakhiri

Kamu dihadapkan pilihan
Antara aku dan dia
Begitu rumitnya dunia
Hanya karena sebuah rasa
Cinta



8 ulasan:

  1. Ok..best jugak la lagu nya..
    Ingat kan Agnes dah tak nyanyi lagu bahasa.
    Dia kan dah taraf internasional..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan lagu baru la tapi.. tapi best lagu ni

      Padam
  2. Betul tu kata Agnes, dunia jadi rumit disebabkan rasa cinta!

    BalasPadam
  3. agnes pnya suara mmg power! first time dgr lagu ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best lagu ni. mencabar vocal juga lagu ni

      Padam

Jangan malu-malu untuk tinggalkan komen dan jejak ya! Nanti Cik TK blogwalking ke blog korang pula!