Jumaat, 8 April 2016

TONG SAMPAH DAN TAHAP MENTALITI MANUSIA

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Lama Cik TK tak update apa-apa di sini... Apa khabar semua?

Oh ye, terus ke tujuan entri kali ini. Tong sampah. Tong sampah ni digunakan untuk disumbatkan sampah ke dalamnya. Betul tak? Akan tetapi, Cik TK tak berapa nak faham tahap mentaliti sesetengah manusia ni yang buang sampah disekitar tong sampah.

Seperti dalam gambar yang Cik TK tunjuk ni. Bukannya susah pun nak masukkan sampah dalam tong ni. Ni tak, campak je sekeliling tong sampah tu. Ni dekat dengan kawasan tempat Cik TK kerja.  Bila tengok macam ni kan orang yang lalu lalang tak sedap mata memandang kan..?

Mmm... Renung-renungkan...

Baca Selanjutnya ...

Jumaat, 1 April 2016